خواص معجزه آسای ژل رویال

خواص معجزه آسای ژل رویال

خواص معجزه آسای ژل رویال

ژل رویال به ژله سلطنتی یا ژله زنبور یا اسامی مشابهی از این دست هم شناخته می شود. با توجه به این که ژل رویال یک ماده خاص و ارزشمند است، معمولا کسی به دنبال محصولات مشابه آن نمی رود. به عبارت دیگر، اگر با خواص و فواید شگفت انگیز ژل رویال آشنا شوید، ترجیح خواهید داد از نوع خالص و طبیعی این محصول استفاده کنید. در این مقاله از عسل مهرنوش با 20 خواص معجزه آسای ژل رویال همراه ما باشید.

دیدگاه های پژوشگران درباره ژل رویال

پژوهندگان زنبورعسل از ديرگاه از خود مي پرسيدند كه چرا ملكه كه از تخمي همانند ديگر زنبوران كندو بيرون مي آيد دوبرابر بزرگتر و سنگين تر از خواهران كارگرخود است. چرا مي توانند تعداد قابل ملاحظه اي تخم بگذارد (تا2000 و بيشتر درروز)؛ چرا مي تواند نزديك به شش سال عمركند، درصورتي كه دختران كارگرش بيش از 30 تا 35 روز زندگي نمي كنند. ملكه تخم ويژه توليد مثل را درحجره مومي و درازي به نام حجره شاهي مي گذارد، و كرمينه اي كه از آن بيرون مي آيد با خوراك ويژه اي با نام شير زنبور شاهنگبين تغذيه مي شود.

خواص معجزه آسای ژل رویال

دكتركارل درير؛ مديرانجمن پرورش زنبورعسل در آلمان فدرال، خاطرنشان مي سازد كه شاهنگبين ازخوردن گرده به دست آيد. ژله رويال كه به آن درفارسي شاهنگبين مي گويند ماده اي است كه به وسيله يك جفت غده مغزي زنبوران كارگر پرستار معمولا در سنين 2 تا 12 روزگي ترشح شده و مورد استفاده ملكه درتمام طول عمر و نوزادان زنبور در مراحل اوليه رشد قرار مي گيرد.

متخصصين علم زنبورشناسي مي گويند: علت اينكه ملكه زنبور عسل در 24 ساعت مي تواند حدود 2000 تخم بگذارد و مدت 3 تا 5 سال زندگي (درحالي كه عمرساير زنبوران 45 تا 60 روز است) اين است كه ملكه غذاي مخصوصي تغذيه مي كند كه ساير زنبوران به جز سه روز اول مرحله رشد به آن دسترسي ندارند اين غذاي مخصوص ژله رويال نام دارد و اهميت آن در زندگي زنبور عسل همانند نقش شيرمادر در زندگي نوزادان است.

ژل رویال از چه موادی تشکیل شده است؟

علت اختلاف بين خوراك ملكه با زنبورهاي كارگر و خواص ژله رويال موضوع اساسي مطالعات دوبل و فرپژوهشگر آلماني قرار گرفت. وي در دنباله تفحصات ايلووكلروپلانناوكنتاروسكي في رن محققين آمريكايي وعده اي ديگر 13سال با پشتكار تمام به جستجو پرداخت و به اين نتيجه رسيد كه سرّ زيبايي و نيرومندي ملكه و عمر دراز ملكه و اختلاف طول عمر آن با ساير زنبوران در اين ماده حيات بخش (شاهنگبين) نهفته است.

حال درمي يابيم چرا دو زنبوركه يكي از انگبين (عسل) و ديگري از شاه انگبين (ژله رويال) تغذيه مي شوند تفاوت طول عمر دارند. ژله رويال از نظر كيفي اساسا از دو ماده دزوكسي ريبونوكلئيك اسيد (DNA) و ويتامين B5 (اسيدپانتوتنيك) تشكيل شده است. به همين دليل ژله رويال ازنظراسيدپانتوتنيك بسيارغني است.

بازار مصرف ژل رویال

كلمه پانتوتنين در زبان يوناني به معني حضور درهمه جا مي باشد چرا كه اين اسيد را در تمام سلول هاي بدن مي توان يافت و در متابوليسم سلولي نقش اساسي دارد. اين ماده با عناصر مختلفي تركيب شده و ماده فعال كننده كوآنزيم A را تشكيل مي دهد. اين ماده يكي از اصلي ترين عوامل واكنش هاي بيولوژيكي و شيميايي درون سلولي است و همچنين داراي نقش اساسي درمتابوليسم چربي ها، گلوسيدها، و اسيدهاي آمينه است. بنابراين اسيدپانتوتنيك درسلولها نقش فرماندهي را برعهده دارد و چون ژله رويال غني ازاين ماده است بنابراين يك ماده استثنايي براي بدن محسوب مي شود. بعضي از زنبورداران ژله رويال را يكي ديگر از توليدات قابل فروش زنبورعسل تلقي مي كنند.

درسال 1964 انيووانيو(Inue and Inue) در مقاله اي كه در اين باره نوشته اند، بازار مصارف فروش اين ماده را مورد بررسي قرار دادند. درحدود سال 1962 ميلادي ظاهراً زنبوداران نسبت به توليد و بازارفروش اين ماده خيلي اميدوار بودند. بزرگترين مانع رواج ژله رويال، اين بود كه هيچكس اعداد و ارقامي كه ثابت كند اين ماده اثر معالج دارد عرضه نكرده است. در ايتاليا ژله رويال به شكل هاي مختلف مخلوط با آب و الكل، ماده ليوفيليزه، مخلوط يك درصد با عسل و به صورت آمپول عرضه مي شود.

خواص معجزه آسای ژل رویال

خواص فيزيكي ژل رويال

ژل رويال ماده اي ژلاتيني سفيدرنگ مايل به زردروشن، كلوئيدي و چسبناك است. درآب حل شده و كمي كف توليد مي كند آن داراي خاصيت اسيدي است. PH آن سه و نيم الي چهارونيم و وزن مخصوص آن حدود1/1 است. خواص شيمياي ژله رويال تجزيه شيميايي ژله رويال نشان مي دهدكه اين ماده داراي آب ، پروتئين، چربي و مواد احياكننده، خاكستر و مقداري مواد مشخص نشده مي باشد. اين ماده داراي انواع ويتامين هاي گروه B، قندها، استرولها، تعدادي از اسيدهاي چرب و آنتي بيوتيك است. شاهنگبين سرشار از هورمونهاي آميزشي و ويتامين E است كه فعاليت هاي آميزشي را تحريك مي كند.

طول عمرحشرات، موشها، خوكچه هاي هندي و ديگر جانوران آزمايشگاهي كه به جيره آنها مقدار زيادي شاهنگبين افزوده شده است (مورو، اوسمان، جانسون و ديگران) به اندازه يك سوم زيادشده است؛ تخم گذاري مرغان افزايش يافته است و مرغان پيرتخم گذاري را ازسرگرفته اند. آزمايشهاي باكتري شناسي نشان داده اند كه شاهنگبين نه تنها كاملا بدون ميكروب است، بلكه داراي خواص باكتري كش نيز هست. از آنجا كه شاهنگبين يك ماده غذايي است، اين منطقي به نظر مي رسد كه حاوي مواد آنتي بيوتيك نيز باشد.

خرید اینترنتی

۱۲خواص درمانی ژل رویال

۱. کاهش فشار خون

پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سبب کاهش فشار خون شده، در نتیجه آن باعث کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود؛ همچنین از سیستم گردش خون محافظت می‌کند. این پروتئین‌ها با صاف کردن سلول‌های ماهیچه‌ای رگ‌ها سبب روان‌تر حرکت کردن شریان خون شده و از این طریق سبب کاهش فشار خون می‌شوند.

۲. تنظیم میزان قند خون با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب

در مطالعات اخیر مشخص شد؛ ژل رویال با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، سبب کنترل قند خون شده و میزان حساسیت بدن به انسولین را بهبود داده و با ایجاد اثر محافظتی ظاهری بر روی پانکراس، کبد و بافت تولیدی در موش‌های چاق، بیماری دیبات آن‌ها را درمان کرده است.

این مطالعه در مقیاس کوچک به مدت ۶ ماه بر روی انسان‌ها انجام شد؛ و در این مدت سبب کاهش ۲۰ درصدی قند خون ناشتا افرادی شد، که به صورت روزانه از ژل رویال استفاده کرده بودند.

۳. حفظ سلامت مغز و از بین بردن آلزایمر

خواص آنتی اکسیدان موجود در ژل رویال، باعث کاهش استرس و قوی‌تر کردن سلول‌های عصبی مرکزی مغز شده، و از این طریق سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود.

بافت مغزی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده است که در حملات رادیکال آزاد آسیب‌پذیر هستند؛ مواد آنتی اکسیدانی موجود در ژل رویال می‌توانند، با ترمیم بافت عصبی نقش مهمی در جلوگیری و درمان بیماری‌های مانند آلزایمر ایفا کنند.

۴. درمان پوکی استخوان

گروه ارتوپدی و جراحی، دانشکده پزشکی دانشگاه اروسیوس در ترکیه، با هدف بررسی این‌ که آیا ژل رویال باعث کاهش پوکی استخوان می‌شود یا نه؟ با بررسی نمونه‌هاي بافتي گرفته شده و نمونه‌هاي خون، میزان تراکم مواد معدني استخوان‌ها را اندازه‌گيري کردند، در این مطالعه تلاش کرده بودند؛ سطح کلسیم و فسفات استخوان را با تصویربرداری از طریق میکروسکوپ الکترونی اسکن کنند.

بعد از مطالعه تفاوت‌های قابل توجهی در گروه‌های که ژل رویال مصرف می‌کردند وجود داشت. اسکن مجدد از آن‌ها نتایج مثبت تراکم استخوانی در ستون فقرات کمری و پروگزیمال فک بالا را نشان می‌داد. بافت استخوانی کلسیم و فسفات نیز بالاتر رفته بود که نشان می‌دهد، مصرف ژل رویال ممکن است میزان کلسیم از دست رفته و ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

۵. درمان خشکی چشم

ژل رویال این ماده تهیه شده از زنبور عسل می‌تواند سبب افزایش ترشح اشک از غدد دهلیزی چشم شود؛ و از این طریق مانع خشکی قرنیه چشم خواهد شد. در آزمایشات انجام شده هیچ اثر نامطلوبی از اثر مصرف ژل رویال بر روی چشم مشاهده نشده است. در واقع استفاده روزانه ژله یک راه حل ساده و کم خطر برای درمان چشم‌های دارای قرنیه خشک است.

۶. سیستم ایمنی سالم‌تر

MRJPs و اسیدهای چرب موجود در ژل رویال با خواص ضد باکتریای از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند. مصرف ژل سبب عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن خواهد شد؛ همچنین بدن شما نسبت به باکتری و ویروس‌های خارجی از مقاوت بیشتری برخوردار خواهد بود.

۷.  کاهش اثرات جانبی درمان سرطان

درمان سرطان و شیمی درمانی اثرات و عوارض جانبی منفی مانند نارسایی قلبی، التهاب و مسائل گوارشی به همراه دارد. ژل رویال ممکن است برخی از این عوارض جانبی منفی را کاهش دهد.

در مطالعات اخیر بر روی تعدادی از افراد مشخص شد، عارضه ناشی از شیمی درمانی به نام موکوزیت، که باعث ایجاد زخم‌های دردناک در دستگاه گوارش می‌شود، یا آسیب‌های قلبی پس از شیمی درمانی، با استفاده از مصرف روزانه ژل رویال به شدت کاهش یافته است.

همچنین تحقیقات اولیه نشان می‌دهد؛ که مصرف مخلوطی از عسل و ژل رویال دو بار در روز به مدت ۴ هفته، احساس خستگی در برخی از افراد مبتلا به سرطان را بهبود می‌بخشد.

۸. کاهش علائم پس از یائسگی

یائسگی باعث کاهش هورمون‌های گردش خون می‌شود؛ که با عوارض جسمی و روانی از جمله درد، اختلال حافظه، افسردگی و اضطراب همراه است.

پزوهشگران در تحقیقی انجام شده بر روی ۴۲ زن یائسه متوجه شدند؛ مصرف مکمل روزانه ۸۰۰ میلی‌گرم ژل رویال به مدت ۱۲ هفته، در کاهش درد و اضطراب مؤثر می‌باشد.

در طول دوره یائسگی و کاهش هورمون‌ها، اغلب سبب مشکلات پوستی می‌شوند. استروژن کم باعث ایجاد تغییرات قابل توجه در پوست می‌شود. کمبود استروژن باعث کاهش تعداد عروق خونی شده، و همچنین یائسگی باعث کاهش سطح تستوسترون می‌شود، اما در مقایسه با استروژن آن به اندازه قابل توجهی کاهش نمی‌یابد.

ژل رویال در واقع نوعی داروی طبیعی هورمونی است؛ که اثرات تغییرات هورمونی بعد از یائسگی را تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ از آن‌جا که عملکرد هورمون‌های شما بسیار پیچیده هستند، برای مشاهده اثرات ژل رویال در تعادل‌سازی هورمون‌های بدن باید حداقل به مدت ۳ ماه مصرف شود.

۹. کاهش سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف کپسول‌های حاوی ژل رویال، یا مخلوط ژل رویال با پودر پسته، قبل از دوره قاعدگی، برخی از نشانه‌های سندرم پیش از قاعدگی، مانند تحریک پذیری، افزایش وزن و تورم را کاهش می‌دهد.

۱۰. خواص ژل رویال برای لاغری

شاید هیچ ماده معجزه آسای پیدا نکنید، که در مورد رژیم‌های غذای و لاغرشدن به تنهایی اثرگذار باشد. در واقع تصور آن‌که تنها با خوردن ماده‌ای خاص می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید، تفکر و تصوری اشتباهی‌ست.؛ اما مصرف روزانه ژل رویال تا حدودی با کاهش سطح کلسترول و البته قند خون شما می‌تواند، در کاهش وزن شما سهم بسزایی داشته باشد.

۱۱. کاهش کلسترول خون

بعضی از اثرات ژل رویال تنها در مرحله آزمایش بر روی حیوانات بوده و هنوز اثرات کامل آن‌ها بر روی انسان‌ها مطالعه و آزمایش نشده است؛ اما مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است؛ با کاهش سطح کلسترول خون ممکن است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یابد.

اگرچه مکانیزم چگونگی کاهش کلسترول با مصرف ژل رویال هنوز دقیق معلوم نیست، اما پروتئین‌های خاصی در سلول‌های ژل رویال باعث کاهش کلسترول خون می‌شوند.

در یک تحقیق و مطالعه‌ای ۱۲ هفته‌ای برروی خرگوش‌ها مشخص شد، که کلسترول کل و کلسترول “بد” LDL آن‌ها بعد از مصرف ژل روبال به میزان ۲۸٪ و ۲۳٪ کاهش یافته بودند. همچنین با تکرار یک ماهه این آزمایش بر روی انسان‌ها مشخص شد در افرادی که روزانه ۳ گرم ژل رویال مصرف می‌کردند، کلسترول كل و كلسترول “بد” LDL در آن‌ها به میزان ۱۱ و ۴ درصد كاهش یافته است؛ اما برعکس آن در یکی دیگر از مطالعات که برروی تعدای داوطلب انجام شد، هیچ تفاوت معناداری در میزان کاهش کلسترول بین شرکت‌کنندگان تحت درمان با ژل رویال دیده نشد. بنابراین برای درک بهتر تاثیر ژل رویال بر روی سلامت قلب، تحقیقات بیشتری لازم است.

۱۲.خواص ژل رویال برای بیماران آلزایمری

پژوهش های اخیر می گوید ژل رویال می تواند حافظه کوتاه مدت را تقویت کند زیرا ثابت شده به طور کلی نقش تقویتی روی عملکرد اعصاب دارد. می دانیم بیماری آلزایمر به طور کلی یعنی اختلالات حافظه و یادگیری، برای همین آزمایشی برای بررسی تاثیر ژل رویال روی یادگیری و حافظه، در نهاد تحقیقات بیومدیک پیشرفته (Advanced Biomedical Research) مطرح شد. به دلیل اینکه بافت مغز اسید های چرب سیر نشده زیادی در خود دارد که به ویژه در برابر حمله رادیکال های آزاد ضعیف اند، مواد آنتی اکسیدان موجود در ژل رویال می توانند نقش مهمی در درمان و پیشگیری بیماری های مختل کننده اعصاب داشته باشد.

خواص معجزه آسای ژل رویال

این معجزه طبیعت دارای خواص کشف نشده ای هست که برخی از آنها که تا کنون اثبات شده بدین شر است:

1- ميكروب كش و ضدعفوني كننده

2- تقويت كننده قواي جنسي(درمان سردمزاجي)

3- موثر در افزايش طول عمر

4- موثر در درمان بيماري هاي قلبي و عصبي

5- تركيب آن با گرده و عسل جلوگيري كننده پيري زودرس است.

6-محرك عمومي، تنظيم كننده متابوليسم، تقويت كننده

7- ضد كم خوني، تنظيم كننده فشارخون، نيرو بخش و طراوت بخش.

8- پيشگيري از پيرشدن بافت هاي بدن، خستگي هاي شديد و يائسگي.

حالا که با خواص ژل رویال آشنا شدید، روی لینک زیر کلیک کنید و ژل رویال مورد نیاز خود را خرید کنید.

https://baghro.com/product/%da%98%d9%84%d9%87-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%84-15%da%af%d8%b1%d9%85%db%8c/

عسل باغرو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *