حمایت اداره کل شهرسازی اردبیل از بازارچه عسل

حمایت اداره کل شهرسازی اردبیل از بازارچه عسل

اداره کل راه و شهرسازي اردبيل از راه اندازي بازارچه عسل حمايت می کند

خبرگزاري آريا

عضو انجمن ملي عسل ايران با انتقاد از اداره کل راه‌ و شهرسازي استان اردبيل گفت: راه‌اندازي بازارچه عسل اردبيل نيازمند اهتمام ويژه دستگاه‌هاي مربوطه است.

به گزارش خبرگزاري آريا از اردبيل، سيد فردين صفوي شامگاه يکشنبه در حاشيه نشست خبري با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران در اردبيل اظهار داشت: با وجود اينکه بازارچه عسل اردبيل راه‌اندازي شده ولي متاسفانه به دليل برخي بروکراسي‌هاي اداري و نبود حمايت کافي از سوي راه و شهرسازي اردبيل راه‌اندازي اين بازارچه با مشکلات اساسي رو‌به‌رو شد و نياز است اداره کل راه و شهرسازي در سال‌هاي آينده حمايت ويژه‌اي داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه متاسفانه در حاشيه جاده‌هاي برون شهري عسل فروشي‌هاي غيربومي فعال هستند، افزود: با وجود اينکه با هماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه عسل فروشي‌هاي برون شهري جمع‌آوري شده است ولي نياز است راه و شهرسازي استان براي ساماندهي فروش عسل در اردبيل حمايت همه‌جانبه‌اي از راه‌اندازي بازارچه عسل داشته باشد.

نظر اتحاديه تعاوني کشاورزي زنبورداران استان اردبيل

رئيس اتحاديه تعاوني کشاورزي زنبورداران استان اردبيل بيان کرد: يکي از راهکارهاي توسعه صادرات عسل و جمع‌آوري عسل‌ فروش‌هاي دوره‌گرد راه‌اندازي بازارچه عسل در اردبيل است که نياز است مسئولان مربوطه براي راه‌اندازي آن حمايت‌هاي همه‌جانبه‌اي داشته باشند تا بتوانيم برند عسل اردبيل را جهاني کنيم.

صفوي تصريح کرد: متاسفانه عسل‌فروشي‌هاي دوره‌گرد به دليل غيربهداشتي بودن عسل‌هاي خود و فروش عسل‌هاي نامرغوب صنعت زنبورداري عسل اردبيل را زير سوال برده‌اند و بايد مسئولان مربوطه هرچه زودتر مجوز عدم اسکان عسل‌فروشي‌هاي دوره‌گرد را صادر کنند تا صنعت زنبورداري عسل اردبيل پويا شود.

اداره کل راه و شهرسازي اردبيل از راه اندازي بازارچه عسل حمايت می کند

وي اظهار کرد: در حال‌حاضر 4 هزار و 800 زنبوردار در استان اردبيل در صنعت زنبورداري فعاليت مي‌کنند که نياز است براي ايجاد انگيزه در اين توليدکنندگان برخي بروکراسي‌هاي اداري برطرف شود و حمايت از اين قشر فعال جامعه مد نظر قرار گيرد.

عضو انجمن ملي عسل ايران گفت: دفتر اتحاديه تعاوني کشاورزي زنبورداران استان اردبيل راه‌اندازي شده است و اميدواريم با راه‌اندازي اين دفتر بتوانيم در معرفي عسل ناب سبلان اقدامات خوبي انجام دهيم.

صفوي بيان کرد: يکي ديگر از اولويت‌هاي اساسي اتحاديه تعاوني کشاورزي زنبورداران استان ايجاد عسل‌هاي ترکيبي با استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان است که با برنامه‌ريزي‌هاي منسجم درصدد هستيم با ورود به شرکت‌هاي دانش بنيان عسل اردبيل را به همگان معرفي کنيم.

عسل باغرو
دیدگاه کاربران
18 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *