اهمیت استفاده از چهارپایه های زیر کندوی زنبور عسل

اهمیت استفاده از چهارپایه های زیر کندوی زنبور عسل

اهمیت استفاده از چهارپایه های زیر کندوی زنبور عسل

اهمیت استفاده از چهارپایه های زیر کندوی زنبور عسل ، معمولا نقل و انتقال كندوهاي زنبورعسل در مناطق گرمسيري،سردسيري،كوهپايه ها و جنگلها و مراتع سبب بروز خطراتي براي جمعيت مستقر در كندو مي شود.

از جمله اين خطرات ميتوتن با ورود اب به داخل كندو،ورود حشرات،موش،رشد سريع گياهان در جلو دريچه پرواز و ايجاد مانع براي تردد زنبورها و…اشاره نمود.

اين موارد سرانجام باعث بروز اشكالاتي براي ورود و خروج زنبورها و يا مزاحمت در داخل كندو و همچنين ايجاد بيماريهايي در داخل كندو ميگردد كه در نهايت به كاهش توليدكندو مي انجامد.

براي جلوگيري از بروز اين حوادث عده اي از زنبوردارها ي هاهر در هر كشور بر اساس امكانات،سليقه و ذوق خود پايه هايي براي زير كندو ميسازند و هنگام كوچ و قبل از پياده كردن كندوها اين پايه ها را در محل زنبورستان به شكلهاي مختلف قرار مي دهند.

در بسياري از موارد با وجود پايه يا چهار پايه در زير كندو باز هم توسط مورچه هاي خاصي كندوها مورد تهاجم قرار ميگيرند كه در اين مورد ميله هاي چهار پايه زير كندو را با گريس اغشته كرده و يا پايه ها را به شكلي در داخل ظروف اب كوچك قرار مي دهند تا از ورود مورچه و حشرات موزي جلوگيري شود.

عسل باغرو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *